Under nollningen kan det bli rätt skitigt, det är därför bra att ha ett oömt plagg! Under de första dagarna på nollningen kommer du kunna köpa en ouvve för runt 500 kr som du sedan kommer kunna använda under hela din studietid. Perfekt plagg för att slippa tänka på om man blir smutsig eller inte!
Byta ouvvebitar
På LTH så byts benbitar flitigt mellan studenterna på de olika sektionerna. Detta betyder inte något speciellt utan är mer en utmaning för att få tag på en benbit av varje färg! Andra bitar av din ouvve kan också bytas, till exempel knappar, kragar och fickor; dessa kan din phadder svara på vad de betyder mer ingående! För att byta ouvvebitar måste man klippa av remsor från benet, phaddrar visar hur man gör.
SYSTRA
På höger ben sitter SYSTRAs logotyp. SYSTRA är vår sponsor och får ej täckas över. Ett bra tips är att kolla efter SYSTRA-loggan för att hitta andra INGare på ett mörkt dansgolv. Fungerar även utmärkt att kolla efter ING-blått.
Tygmärken
Du kommer snabbt märka att det finns massor med märken att samla till din ouvve och någon gång kommer du behöva fästa dessa genom att antingen sy eller klistra på dem. Om du vill att dina märken ska sitta riktigt bra så går det sy på dem både för hand och med symaskin, men tänk på att detta kan ta lång tid och kan vara lite meckigt! Att limma på dem så går snabbare, phaddrar kan rekommendera textillim.
Limma på tygmärken
Om du tänkt limma på tygmärken så är ett tips att ta bort det tunna vita tyget/pappret som sitter baktill på de flesta märken. Detta gör så att limmet fäster bättre på i märket och det håller längre.
Armarna på ouvven
Innan du är etta så får du INTE bära ouvven på överkroppen utan phøsets tillstånd. En knuten ouvvearm kan du istället använda som ett ypperligt ställe att förvara färdkost på!
Text på ouvven
Personer som har engagerat sig i Teknologkåren eller i någon av sektionerna i Teknologkåren går ofta lätt att identifiera. Vanligtvis dekorerar de sina ouvvar lite extra, det är till exempel vanligt att personer som är med i sexmästeriet skriver sex baksidan av ouvven. Lägg märke till speciella overaller och använd det som en isbrytare, engagerade teknologer delar gärna med sig!
Under nollningen så kommer Ingenjörssektionen tävla mot de andra sektionerna i 7 stycken uppdragstävlingar. Din phaddergrupp tävlar om vilket uppdrag ni ska genomföra under den tredje dagen på nollningen.
Regattaslaget
Regattan, som utkämpas i sjön Sjøn varje år, avslutar nollehelgens tävlingar. Nollorna ska sätta ihop en farkost som ska färdas på vatten, ett fartyg som ska vara bättre, starkare och äventyrligare än någon någonsin skådat. På Regattadagens morgon går man en stadsparad från Katedralskolan till sjön sjön, för att vid ankomst tävla sektionerna emellan i den högt vördade grenen Sjøslag. Därefter är det städning, och bastubad som gäller. Dagen avslutas med Regattaphest i Gasque, där vinnarna kommer koras och får ta emot det ärofyllda priset – en bildörr.
Øverphøshinderbanan
Øverphøshinderbanan är ett evenemang där Nollan får visa upp sin kreativitet och uppfinningsrikedom samtidigt som de får lära känna sina Øverphøs. Ett lag bestående av ett godtyckligt antal Nollor ska tillsammans bygga ett hinder som sedan sätts ihop till en hinderbana runt sjön Sjøn. Ett lag bestående av 3 st Nollor och Øverphøs ska sedan ta sig runt på så kort tid som möjligt. Hindret kan vara mer fysiskt eller mentalt utmanande och får gärna vara kopplat till sektionen och/eller temaenligt. Det är tillåtet att göra hindret lättare för det egna laget att passera genom att hjälpa till. Temaenlig eller rolig klädsel för det tävlande laget uppmuntras.
Cheer
Nollorna i Cheer håller igång tagget under nollningen och får igång både åskådande och tävlande teknologer vid varje uppdragsevenemang med hjälp av sin peppande energi och sektionernas kampsånger. I Cheer får Nollan visa upp sin kreativitet genom att skapa och framföra en koreografi till egenklippt musik. Cheertävlingen äger rum efter Øverphøshinderbanan.
Lådbilen
Lådbilsrallyt är en traditionell och fartfylld gren som körs i Lundagård på Nollelördagen. Där Nollorna får i uppdrag att bygga en lådbil som de sedan tävlar med mot dem andra sektionerna. Lådbilen ska färdas genom en utmarkerad bana så snabbt som möjligt, utformningen av lådbilen är kritiskt för att ta hem segern, äran, Nollegeneralens och Øverphøsens beundran.
Showdown
Showdown är ett evenemang för den modiga och kreativa Nollan som vågar bjuda upp till dans och rörelse. Med hjälp av endast kroppen och lite rekvisita ska de tävlande framföra olika danser och rörelser för att berätta och beröra. Till hjälp har de sin sektions och Kårens tema, självfallet ska de använda båda. Platserna alldeles framför scenen är till för sittande publik.
FlyING
En otrolig flygmaskin, styrd av en av nollorna, ska byggas så att ING-sektionen flyger hela vägen över sundet till Danmark. Nollorna ansvarar för design, bygge, pynt etc, phaddrar bistår med hjälp.
Ballongistapult
För att visa sig vara värdiga studenter på LTH samt visa sin egen sektions kunnande i konstruktion, ska nollan konstruera en Ballongistapult, som ska kasta latexomsluten H2O på de andra sektionernas Phøs/Fös/Stabsmedlemmar.